Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Skolstart

Av Klinte - 12 augusti 2013 12:45

Nu är det snart skoldags igen och jag har barnbarn som ska börja i Klinteskolan. Vad jag vet så är det en bra skola,mina barn trivdes där och hoppas att även mina barnbarn ska så göra.Jag har aldrig gått i skola på Gotland,jag gick mina 8 år i en ganska tuff skolmiljö i storstan och är glad att mina barn och barnbarn slapp den skolmiljön jag själv hade. Jag var under en period mobbad av några äldre killar,det var en tid jag helst vill glömma men den tiden försvinner aldrig ur mitt huvud. Det tog dock slut väldigt abrupt och jag blev inkallad till rektor och mina föräldrar också.På kuppen blev jag också lite hjälte i skolan. Så här gick det till,vet inte om jag ska vara stolt över det men jag känner faktiskt än idag en viss tillfredsställelse. De tre killarna hade mobbat och retat mej under sista rasten och när jag skulle cykla hem från skolan följde två efter på cykel,efter en bit stod den tredje i en korsning och väntade på mej,jag var inringad.De började peta på mej och tog min skolväska och drog mej av cykeln,jag var rädd och samtidigt otroligt förbannad. Jag vet inte riktigt hur det gick till men när den största killen tog tag i min jacka slog jag till med full kraft och min knytnäve träffade honom på hakspetsen och hanföll som en klubbad oxe och blev liggande. Jag stod och bara gjorde ingentin och hans kompisar stod och gapade.Jag satte mej på cykeln och cyklade i en hastighet som jag aldrig förr kommit upp till. När jag kom innanför dörren hemma så märkte jag hur jag skakade och var svettig. Som tur var,var jag ensam och när mina föräldrar kom hem hade jag lugnat mig något så när.

Dagen efter var söndag som tur var och ingen skola,vi gick ju i skolan på lördagar på min tid.

På måndagen gick jag inte till skolan,jag vågade inte,jag gick istället runt på stan och kom hem i vanlig tid och då stod min far och väntade på mig och på en förklaring,han hade fått ett samtal från rektor.

Jag berättade gråtande och hulkande allt för min far och väntade mig en hård bestraffning men den uteblev.

Efter mötet med rektorn och killens föräldrar och efter att allt hade blivit uppdagat så blev jag aldrig mer mobbad men jag glömmer aldrig hur dåligt jag mådde,må inget barn bli utsatt för det jag blev.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klinte - 28 augusti 2013 12:08

Läste i bladet att Hasselakollektivet ligger illa till. Ingen blir gladare än de flesta Klintebor om det läggs ner helt och hållet så vi får tillbaka vårt lugna och trygga Klintehamn igen.Vi ska inte tala om personalens sätt att se sig själva som ö...

Av Klinte - 22 augusti 2013 11:07

Jag går ibland på motionsslingan bakom skolan,det s.k. barkspåret eller "barkan".Ja,nån bark finns ju näppeligen kvar och det är bra,tycker jag.Barken gjorde att det var mycket lätt att snubbla och trampa snett och om man då som de flesta,dock inte j...

Av Klinte - 16 augusti 2013 21:13

Jag har en liten åkomma som gör att jag behöver träffa min läkare med jämna mellanrum,så också förra veckan. Då vårdcentralen i Klintehamn är stängd under sommaren fick jag tid i Hemse,OK,det vissta jag ju. Märk min förvåning när jag blir mottagen ...

Av Klinte - 10 augusti 2013 21:56

Sportaffär,Westerbergsskola,bullbod,bilverkstad,vävarstuga,n
arkotikahundar,en stor segelskuta,Gotlands Djurpark, Äventysgård,mm.mm. Ett företag som en tid var synonymt med Klintehamns IK,numera är klubben fri från företaget. På Gotland sa man att...

Av Klinte - 10 augusti 2013 19:56

Under årens lopp har det i Klintehamn varit rån eller rånförsök i Pressbyrån,på Preem. På Varvsholm en allvarlig misshandel och rån, flera rånförsök med skiftande framgång på Konsum, stor datorstöld på Donnersgymnasiet, tre bilstölder där bilen blivi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards