Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Varvsholm,en sorglig historia

Av Klinte - 8 augusti 2013 11:39

Hur kan en sådan pärla som Varvsholm bli så förbytt? Det går inte att äta där längre och badgästerna lyser med sin frånvaro,stranden som Göte rensade upp är igenväxt och det ser för bedrövligt ut på området.

Klintebor har blivit avvisade från udden av ägarna,helt otroligt. Inget valborgsmässofirande heller.

Jag håller med den Facebook-grupp som kallar sej "Nya ägare till Varvsholm",måtte det ske snart.Man blir nästan gråtfärdig när man tänker på hur det en gång var och hur det är idag.

           Klintehamnaren

 
 
Tomas Fellström

Tomas Fellström

9 augusti 2013 18:19

Vad man kan hoppas på är att nuvarande ägarna har tagit på sig för stora hängslen och desperat söker köpare som kan hosta upp vad som krävs.

http://jqsh

Klinte

10 augusti 2013 07:56

Du har så rätt

 
Ingen bild

Janne

10 augusti 2013 07:54

Hoppas att någon som kan branchen tar över så snart som möjligt,inte några romantiska,lata lycksökare som tror att det rullar på av sig själv.

Klinte

10 augusti 2013 07:56

Så tycker nog de flesta

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Klinte - 28 augusti 2013 12:08

Läste i bladet att Hasselakollektivet ligger illa till. Ingen blir gladare än de flesta Klintebor om det läggs ner helt och hållet så vi får tillbaka vårt lugna och trygga Klintehamn igen.Vi ska inte tala om personalens sätt att se sig själva som ö...

Av Klinte - 22 augusti 2013 11:07

Jag går ibland på motionsslingan bakom skolan,det s.k. barkspåret eller "barkan".Ja,nån bark finns ju näppeligen kvar och det är bra,tycker jag.Barken gjorde att det var mycket lätt att snubbla och trampa snett och om man då som de flesta,dock inte j...

Av Klinte - 16 augusti 2013 21:13

Jag har en liten åkomma som gör att jag behöver träffa min läkare med jämna mellanrum,så också förra veckan. Då vårdcentralen i Klintehamn är stängd under sommaren fick jag tid i Hemse,OK,det vissta jag ju. Märk min förvåning när jag blir mottagen ...

Av Klinte - 12 augusti 2013 12:45

Nu är det snart skoldags igen och jag har barnbarn som ska börja i Klinteskolan. Vad jag vet så är det en bra skola,mina barn trivdes där och hoppas att även mina barnbarn ska så göra.Jag har aldrig gått i skola på Gotland,jag gick mina 8 år i en gan...

Av Klinte - 10 augusti 2013 21:56

Sportaffär,Westerbergsskola,bullbod,bilverkstad,vävarstuga,n
arkotikahundar,en stor segelskuta,Gotlands Djurpark, Äventysgård,mm.mm. Ett företag som en tid var synonymt med Klintehamns IK,numera är klubben fri från företaget. På Gotland sa man att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards